Min bok Resenärens makt fyller två år!

MIN BOK FYLLER TVÅ! 📕🎈 Igår för två år sedan debuterade jag med boken Resenärens makt – turism som när och tär. Vilken framgångssaga om jag får säga det själv!

Resenärens makt – två år efter lansering

Efter många år av bloggande på resamedvetet.se ville jag nå längre. Bredare, djupare och till fler. En god vän sa, ”En blogg är fulkultur, en bok tar dig in i finrummen”. Även om jag ogillar detta så finns det sanning i det. Boken har gett mig reason to speak på ett ny nivå. Den ger mig en trovärdighet för min kompetens och förmåga att faktiskt få ner en stor del av min kunskap och erfarenhet i en bunden form med struktur och röd tråd.

Boken har gett mig intäkter långt över dess kostnader att ta fram (obs ej arbetstid för den är ju ungefär en evighet 😅) och jag är otroligt glad och stolt över att ha gett ut den på eget förlag med allt vad det innebär. Utan boken hade det nog aldrig blivit någon företagare av Linda Vismer. Hur coolt är det inte när en sak leder till en annan som jag då, när jag började skriva boken, inte hade en tanke på!

Jag är också stolt över att jag inte tummade på något i slutskedet. Jag la enormt mycket tid på bildurval för att få till en bredd och representation ur alla möjliga synvinklar, tog den formgivare jag helst av allt ville ha, valde ett dyrare miljövänligare papper och ett tryckeri jag litade på. Allt det kostade. Resultatet: En mycket väl genomarbetad bok. 🌟

Det kan inte nog understrykas hur central Cecilia Elmqvist varit för bokens tillblivelse och kvalité. Vilken stjärna till redaktör på alla sätt och vis!

Jag förläser gärna om boken och dess perspektiv, bjud in mig så kommer jag! Den går fint att köpa till sig själv inför sommarens semestrande och lika bra att ge till någon annan du tror är mottaglig för att göra fler och mer medvetna val när de reser. Välkommen till min webshop

Om boken:

Resenärens makt – turism som när och tär är en annorlunda guidebok för dig som tycker om att resa. Alla som reser har makt och valmöjligheter. Makten använder vi till exempel när vi väljer var och när vi reser, vem som tjänar pengar på vårt resande och vilka aktiviteter vi gör. Den här boken är för dig som vill utmana och ta fler aktiva beslut när du reser.

En packe böcker kommer lastat
Matig innehållsförteckning

  • En strategi är inte bättre än dess implementering!

    En strategi är inte bättre än dess implementering!

    Jag har precis slutfört fyra workshops på uppdrag av Visit Halland för att tillsammans med deras kommunala destinationer påbörja implementeringen av den hållbarhetsplan som tagits fram. En plan som ska bidra till att Halland ska vara den bästa livsplatsen. Jag har gett kunskap, metoder, processledning och sist men inte minst metaforer. Deltagarna har påbörjat den…

    Läs mer

  • SPAIN TALKS in STOCKHOLM

    SPAIN TALKS in STOCKHOLM

    What a honor to moderate this event. This is (some of) my conclusions 🌍 Spain’s tourism is focusing much more on sustainability than I realized. It is smart and brave of Tourspain to host this. Thank you Milagros Montes for giving me the opportunity to learn so much about Spain! 📢 Strategic marketing to shift…

    Läs mer

  • Barcamp 2024

    Barcamp 2024

    Det här tar jag med mig från två maxade dagar, en liten recap för den som missade ⚡ Kraften. Känslan av att få vara i ett rum där alla förstår en. Där det hållbara kan förenklas utan att trivialiseras. Där hållbarhet kan få vara komplext och begripligt samtidigt. Känslan i kraften av att vi ju…

    Läs mer


Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *